Kirkasvalo valaisimet ja punavalot

Koetko lisääntyvää väsymystä, uniongelmia, motivaation puutetta tai vireystilan laskua vuoden pimeimpinä kuukausina? Tuntuvatko runsasenergiset herkut ja sohvanpohja turhankin houkuttelevilta pitkän talven aikana? Mikäli oireet vahvistuvat etenkin loka-maaliskuun välisenä aikana, saatat kärsiä kaamosväsymyksestä. Moni muukin kärsii samoista oireista. Kun otat laadukkaan kirkasvalon säännölliseen käyttöön, tulet varmasti huomaamaan eron. Hoidon aloitettuasi pimeinä kuukausina tuntuu parhaimmillaan siltä, että jokavuotinen kaamosväsymys ja sumuinen olo jäävät saapumatta.

Tutkimustulokset antavat selvän näytön, että valo vaikuttaa voimakkaasti melatoniinin tuotantoon.

Pimeiden talvikuukausien haaste on se, että aamulla herätessäsi on edelleen pimeää. Kehossasi saattaa erittyä unettavaa melatoniinia vielä aamuyön tunteita ja heräämisesi jälkeen. Päivisin valoisaa aikaa on vain vähän, kunnes taas pimenee ja melatoniinin erittyminen lähtee jälleen kasvuun. Kokemasi väsymys ei siis ole mielikuvitusta tai laiskuutta, vaan kehosi luonnollinen reaktio pimeyteen.

Kirkasvalon avulla vähennät väsymyksen tunnetta. Paras aika kirkasvalon käyttöön on aamulla, jolloin saat sen avulla melatoniinin erityksen loppumaan heti herättyäsi. Kun melatoniinin tuotanto lopetetaan kirkasvalohoidolla aamulla, sen eritys alkaa taas illalla oikeaan aikaan. Näin kirkasvalon käyttö sekä piristää päivääsi että auttaa tahdistamaan sisäistä kelloasi läpi vuorokauden.

Filter
Lisäsit tämän tuotteen ostoskoriin: